Obchodné podmienky

I. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“)

spoločnosťou Premium Greens s. r. o., IČO: 54 852 536, so sídlom: Cintorínska 423/6, Nitrianske Hrnčiarovce 951 01, Slovensko, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 58233/N-Zbl. (ďalej len „predávajúci“).

Kontaktné údaje predávajúceho: email: info@zelenysvet.sk, telefón: +421 911 493 121

Korešpondenčná adresa: Cintorínska 423/6, Nitrianske Hrnčiarovce 951 01, Slovensko

Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj so sídlom v Nitre, Staničná 9, 950 50, Nitra 1

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky regulujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim - spotrebiteľom, ktorý realizuje kúpnu zmluvu mimo rámec svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo profesie (ďalej len "kupujúci" alebo "zákazník"), pričom predmetom zmluvy je nákup a predaj tovaru uskutočnený buď osobnou formou, alebo na elektronickom webovom sídle predávajúceho dostupného na adrese www.zelenejedlo.sk (ďalej len "internetový obchod").

2. Ustanovenia VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Ak medzi predávajúcim a kupujúcim vznikne písomná kúpna zmluva obsahujúca odlišné podmienky od týchto obchodných podmienok, majú ustanovenia takejto individuálnej zmluvy prednosť pred ustanoveniami VOP.

3. VOP a príslušná kúpna zmluva sa vyhotovujú a právne účinkujú výhradne v slovenskom jazyku.

4. Katalóg produktov zverejnený na internetovom obchode prevádzkovanom predávajúcim slúži ako informačný prehľad bežne ponúkaného tovaru. Predávajúci neposkytuje záruku okamžitej dostupnosti všetkých zobrazených produktov. Skutočná dostupnosť tovaru bude kupujúcemu potvrdená až na základe jeho dopytovania.

II. INFORMÁCIE O TOVARE A CENÁCH

1. Údaje o produkte, vrátane jeho ceny a základných charakteristík, sú zobrazené pri každom produkte v katalógu e-shopu. Uvedené ceny sú s DPH.

2. Všetky produktové prezentácie v online katalógu majú výlučne informačný charakter. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť uzavretie kúpnej zmluvy ktoréhokoľvek z prezentovaných produktov.

3. E-shop obsahuje zverejnené informácie o nákladoch na balenie a expedíciu tovaru. Tieto dodatočné náklady sú záväzné len pre zásielky doručované na území Slovenskej republiky.

4. V súlade s novelou zákona č. 222/2004 Z.z. o DPH nie je od 1.1.2013 možné meniť údaje na už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Korekcia fakturačných údajov je prípustná len v prípade, keď zákazník ešte tovar neprevzal a neuhradil platbu.

III. OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

1. Kúpna zmluva sa považuje za uzavretú v momente, keď predávajúci záväzne prijme objednávku kupujúceho. K uzavretiu zmluvy môže dôjsť:
         a) odoslaním vyplneného objednávkového formulára na webovej stránke predávajúceho (ďalej len "objednávka"), alebo
         b) prostredníctvom iného komunikačného kanála (e-mail, osobná komunikácia, telefonický hovor).

V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy prostredníctvom www.zelenejedlo.sk je predávajúci povinný dodržiavať všetky ustanovenia Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku alebo zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa"). Všetky ceny tovaru a služieb v e-shope sú uvádzané v EUR vrátane DPH.

2. Predávajúci záväzne potvrdí prijatie objednávky najneskôr do nasledujúceho pracovného dňa po jej odoslaní kupujúcim. Toto potvrdenie, označené ako „Potvrdenie objednávky“, bude zaslané e-mailom a obsahovať:
         a) Overenie dostupnosti tovaru
         b) Platnú cenu podľa aktuálneho cenníka
         c) Dohodnutý termín dodania

Potvrdenie objednávky sa vykoná až po úspešnom overení všetkých vyššie uvedených podmienok. V prípade nezrovnalosti medzi cenou v objednávke a aktuálnym cenníkom je predávajúci povinný pred potvrdením objednávky písomne vyžiadať súhlas kupujúceho s úpravou ceny. Právny účinok zmluvy nastáva až doručením kladného vyjadrenia kupujúceho a následným vydaním písomného potvrdenia objednávky. Automatické potvrdenie o prijatí objednávky, ktoré kupujúci obdrží e-mailom bezprostredne po jej odoslaní, má výlučne informačný charakter a nepredstavuje záväzné prijatie objednávky. Toto automatické potvrdenie slúži len na oznámenie, že objednávka bola zaznamenaná v systéme predávajúceho. Všetky ďalšie komunikácie týkajúce sa objednávky budú zasielané na uvedenú e-mailovú adresu kupujúceho.

3. Záväzné potvrdenie objednávky musí obsahovať najmä tieto údaje: názov a špecifikáciu tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, cenu tovaru a prípadných doplnkových služieb, dohodnutú lehotu dodania, miesto doručenia tovaru vrátane adresy, spôsob a termín prepravy tovaru, ako aj údaje o predávajúcom – obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v Obchodnom registri a ďalšie údaje potrebné na riadne plnenie zmluvy.

4. V prípade, že sa predaj tovaru uskutočňuje v rámci akcie, platia okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj špeciálne podmienky príslušnej akcie. Ak kupujúci uskutoční objednávku, ktorá je v rozpore s podmienkami akcie, je predávajúci oprávnený takúto objednávku zrušiť. O zrušení objednávky bude kupujúci bezodkladne informovaný prostredníctvom elektronickej pošty. V prípade, že kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, budú mu finančné prostriedky vrátené do 14 dní od zrušenia objednávky na ním určený bankový účet, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

5. Uzavretie kúpnej zmluvy je podmienené pravdivým a úplným vyplnením všetkých požadovaných údajov pri realizácii objednávky. Kupujúci je povinný hradiť všetky náklady spojené s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím zmluvy (vrátane nákladov na internetové pripojenie a telefónne hovory), ktoré sa riadia bežnými tarifami príslušných poskytovateľov služieb.

KUPUJÚCI VYKONÁ OBJEDNÁVKU TÝMITO SPÔSOBMI:

1. Prostredníctvom zákazníckeho účtu po predchádzajúcej registrácii v elektronickom obchode,

2. Vyplnením objednávkového formulára bez potreby registrácie,

3. Telefonickou komunikáciou alebo prostredníctvom elektronickej pošty.

4. Pri zadávaní objednávky je kupujúci povinný uviesť: konkrétny tovar a požadovaný počet kusov, preferovaný spôsob platby, spôsob doručenia tovaru.

5. Pred definitívnym odoslaním objednávky má kupujúci možnosť kontrolovať a prípadne upraviť zadané údaje. Konečné odoslanie objednávky sa uskutočňuje kliknutím na tlačidlo "Odoslať", čím kupujúci súčasne potvrdzuje, že všetky uvedené údaje sú správne a kompletné. Predávajúci považuje údaje uvedené v takto odoslanej objednávke za záväzné a správne. Platná objednávka musí obsahovať všetky povinné údaje podľa objednávkového formulára a vyžaduje si výslovné potvrdenie kupujúceho, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi.

6. Ak predávajúci nie je schopný splniť niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke, je povinný bez zbytočného odkladu zaslať kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Táto upravená ponuka predstavuje nový návrh kúpnej zmluvy, ktorá sa považuje za uzavretú výhradne v prípade, ak kupujúci výslovne potvrdí jej prijatie odoslaním súhlasu na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.

7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim nadobúdajú záväznosť. Kupujúci má právo objednávku zrušiť do okamihu doručenia oznámenia o jej prijatí predávajúcim. Zrušenie objednávky je možné prostredníctvom:
         a) telefonického kontaktovania na číslo predávajúceho uvedené v týchto podmienkach,
         b) elektronickej komunikácie na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v týchto podmienkach.

8. V prípade zjavnej technickej chyby pri zobrazení ceny tovaru v e-shope alebo počas procesu objednávania nie je predávajúci povinný dodať tovar za evidentne nesprávne uvedenú cenu. Toto ustanovenie platí aj v prípade, že kupujúci obdržal automatické potvrdenie o prijatí objednávky v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami. Predávajúci je povinný bezodkladne informovať kupujúceho o zistenej chybe a následne mu zaslať upravenú ponuku na registrovanú e-mailovú adresu. Táto upravená ponuka predstavuje nový návrh kúpnej zmluvy, ktorý nadobúda záväznosť výhradne výslovným potvrdením kupujúceho odoslaným na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.

ZÁKAZNÍCKY ÚČET

1. Registráciou v elektronickom obchode získa kupujúci prístup k svojmu zákazníckemu účtu, prostredníctvom ktorého môže uskutočňovať objednávky tovaru. Objednávky je možné realizovať aj bez predchádzajúcej registrácie.

2. Kupujúci je povinný pri registrácii zákazníckeho účtu a pri každom objednávaní tovaru uvádzať úplné a pravdivé údaje. Akákoľvek zmena týchto údajov si vyžaduje ich neodkladnú aktualizáciu zo strany kupujúceho. Predávajúci považuje všetky údaje poskytnuté kupujúcim v zákazníckom účte alebo pri objednávkovom procese za správne a zaväzujúce.

3. Prístup k zákazníckemu účtu je chránený unikátnym užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný dôsledne ochraňovať prístupové údaje a zabrániť ich zverejneniu alebo zneužitiu tretími osobami. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté v dôsledku nedostatočnej ochrany prístupových údajov zo strany kupujúceho alebo neoprávneného vstupu tretích osôb do účtu.

4. Kupujúci je oprávnený využívať výhradne svoj zákaznícky účet a je povinný zabrániť jeho používaniu tretími osobami. Akékoľvek sprístupnenie účtu tretím stranám alebo jeho využívanie inou osobou predstavuje porušenie týchto podmienok.

5. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť zákaznícky účet bez predchádzajúceho upozornenia v týchto prípadoch:
         a) pri dlhodobej nečinnosti účtu (nevyužívanie po dobu stanovenú vnútornými pravidlami),
         b) pri porušení povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo týchto Všeobecných obchodných podmienok,
         c) pri zistení neoprávneného používania účtu

Toto opatrenie nie je na prekážku uplatneniu ďalších právnych nárokov predávajúceho.

6. Kupujúci výslovne súhlasí, že dostupnosť zákazníckeho účtu nemusí byť nepretržitá, a to
najmä z dôvodu plánovanej údržby vlastného technického vybavenia predávajúceho, alebo nútenej údržby systémov tretích strán, ktoré sú nevyhnutné pre fungovanie elektronického obchodu. Predávajúci nie je zodpovedný za prípadné obmedzenia funkčnosti účtu vzniknuté z vyššie uvedených dôvodov.

IV. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO

PREDÁVAJÚCI JE POVINNÝ

1. Dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote na základe potvrdenej objednávky, pričom je povinný zabezpečiť jeho vhodné balenie alebo prepravné zabezpečenie na účely ochrany a uchovania tovaru počas transportu,

2. Zabezpečiť, aby dodávaný tovar plne vyhovoval požiadavkám platného právneho poriadku Slovenskej republiky,

3. Odovzdať kupujúcemu najneskôr v čase dodania tovaru všetky požadované doklady v písomnej alebo elektronickej podobe, vrátane:
         a) prevzatia a návodu na používanie tovaru,
         b) daňového dokladu,
         c) ďalšej dokumentácie vyžadovanej platnými právnymi predpismi, pričom návody musia byť poskytnuté v slovenskom jazyku.

PREDÁVAJÚCI MÁ PRÁVO

1. Požadovať úplné a včasné uhradenie kúpnej ceny za dodaný tovar podľa dohodnutých podmienok.

2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku pred jej záväzným potvrdením v prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredaných zásob, ak nie je možné splniť dodacie lehoty alebo cenu uvedenú v elektronickom obchode. V takom prípade je predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho o zrušení objednávky prostredníctvom elektronickej pošty a ponúknuť mu, ak je to možné, náhradné riešenie.

3. Pri osobnom odbere tovaru je predávajúci oprávnený overiť totožnosť kupujúceho alebo poverenej osoby, najmä v týchto prípadoch:
         a) platba bola uskutočnená vopred platobnou kartou,
         b) uskutočnený bankový prevod, alebo
         c) dohodnutý spôsob platby na faktúru so splatnosťou. Toto opatrenie slúži na ochranu oboch strán pred podvodnými aktivitami.

 V. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO

KUPUJÚCI JE POVINNÝ

1. Prevziať objednaný tovar v dohodnutom termíne a mieste,

2. Uhradiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu vrátane prípadných nákladov na dopravu v stanovenom termíne splatnosti,

3. Zdržať sa akýchkoľvek konaní, ktoré by mohli poškodiť dobrú povesť alebo obchodné meno predávajúceho.

KUPUJÚCI MÁ PRÁVO POŽADOVAŤ

1. Dodanie tovaru v dohodnutom množstve a kvalite,

2. Rešpektovanie dohodnutých dodacích termínov,

3. Dodržanie všetkých podmienok uvedených v potvrdení objednávky.

VI. PLATOBNÉ PODMIENKY A DODANIE TOVARU

1. Tovar je predávaný podľa vzoriek, katalógov, technických listov a vzorníkov predávajúceho zverejnených v jeho elektronickom obchode.

2. Dodanie tovaru sa uskutočňuje:
         a) na adresu uvedenú v objednávkovom formulári prostredníctvom prepravnej služby,
         b) osobným odberom v prevádzke predávajúceho.

3. Ceny dopravy sú uvedené v cenníku dostupnom na webovej stránke alebo pri zadávaní objednávky. Objednávky sa spracúvajú do 24 hodín od ich prijatia, resp. od pripísania platby na účet predávajúceho v prípade platby vopred. Presný termín dodania je uvedený v elektronickom potvrdení objednávky.

4. V prípade technických problémov znemožňujúcich dodržanie dodacej lehoty je predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho. Ak predávajúci nedodá tovar v dohodnutej lehote, kupujúci mu poskytne primeranú dodatočnú lehotu. Nedodanie tovaru ani v tejto lehote oprávňuje kupujúceho odstúpiť od zmluvy.

5. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste určenom v potvrdení objednávky. Ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme do 7 pracovných dní od uplynutia dohodnutej dodacej lehoty, vzniká predávajúcemu právo na náhradu škody vo výške skutočných nákladov spojených s neúspešným pokusom o doručenie. Po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy a tovar ponúknuť iným záujemcom. Kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s opätovným doručením tovaru, ak si ho neprevzal pri prvom pokuse o doručenie.

6. Kupujúci má možnosť uhradiť kúpnu cenu tovaru vrátane nákladov na balenie a dodanie nasledovnými platobnými metódami:
         a) Bezhotovostný bankový prevod na účet predávajúceho uvedený v potvrdení objednávky,
         b) Platba kartou prostredníctvom zabezpečeného platobného systému,
         c) Dobierka v hotovosti pri prevzatí tovaru
         d) Hotovosť pri osobnom odbere na prevádzke
         e) Hotovosť alebo platobná karta pri osobnom odbere na výdajni zásielok

7. Splatnosť a podmienky platieb:
         a) Platba v hotovosti (dobierka alebo osobný odber): Kúpna cena je splatná pri prevzatí tovaru.
         b) Bezhotovostné platby (bankový prevod, karta, platobné brány): Záväzok platby sa považuje za splnený pripísaním sumy na účet predávajúceho.

8. Výnimky - Predávajúci si vyhradzuje právo vyžadovať plnú úhradu pred odoslaním tovaru v týchto prípadoch:
         a) Nejasnosti v objednávke (chýbajúce potvrdenie),
         b) Objednávky nad 150 EUR (z dôvodu rizika).

9. Pokyny pre platobné brány: Kupujúci sa pri online platbách riadi pravidlami poskytovateľa platobnej služby.

10. Zákaz záloh: Predávajúci nevyberá zálohy – akonáhle je platba pripísaná, ide o úhradu ceny, nie zálohu.

11. Daňové povinnosti zahŕňajú vystavenie pokladničného dokladu, ktoré je povinné podľa zákona. Tržba sa eviduje elektronicky do 48 hodín (výnimka: technický výpadok).

12. Tovar je kupujúcemu dodaný:
         a) Na adresu určenú kupujúcim v objednávke
         b) Prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil
         c) Osobným odberom v prevádzkarni predávajúceho

13. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v počas objednávky tovaru. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.

14. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne na mieste určenom v objednávke, alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala splnomocnená osoba. Tretia osoba oprávnená prevziať tovar je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo overenú kópiu splnomocnenia spolu s dokladom o zaplatení tovaru. Prevzatie tovaru sa potvrdzuje podpísaním dodacieho listu.

V prípade, že kupujúci alebo splnomocnená osoba nie sú prítomní na mieste dodania v dohodnutom čase, kupujúci je povinný uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením tovaru, vrátane nákladov na dopravu a skladovanie. Ak tovar nebude prevzatý do 7 dní od prvého pokusu o doručenie, je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy a uplatniť nárok na náhradu vzniknutých nákladov. Toto ustanovenie platí bez ohľadu na dôvod neprítomnosti kupujúceho pri dodaní tovaru.

15. Náklady spojené s dodaním tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a potvrdení objednávky. Ak kupujúci požaduje špeciálny spôsob dopravy (iný ako štandardne ponúkaný), preberá plnú zodpovednosť za všetky dodatočné náklady a riziká s týmto spôsobom prepravy spojené. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vzniknuté v dôsledku zvolenej alternatívnej dopravy.

16. Kupujúci je povinný pri prevzatí skontrolovať stav tovaru a obalu. Ak zistí poškodenie, musí ihneď odmietnuť prevzatie a spoločne s dopravcom vyhotoviť škodový zápis popisujúci rozsah poškodenia. Predávajúci následne na základe tohto záznamu poskytne náhradu formou opravy, zľavy alebo dodania nového tovaru. Neskoršie reklamácie poškodenia pri preprave sa akceptujú len s dôkazom, že vada existovala už pri prevzatí. Každá zásielka obsahuje faktúru, ktorá slúži ako doklad o dodaní a záručný list. Škodový zápis je kľúčový pre reklamačné konanie - jeho nevyhotovenie môže obmedziť možnosti reklamácie.

17. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenia alebo škody spôsobené prepravnou spoločnosťou, ani za problémy vzniknuté v dôsledku nesprávne uvedenej dodacej adresy kupujúcim. Taktiež nepreberá zodpovednosť za nedodanie tovaru z dôvodov nepredvídateľných okolností alebo vyššej moci.

18. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho v momente úplnej úhrady kúpnej ceny vrátane dopravného, najskôr však pri fyzickom prevzatí tovaru. Od tohto okamihu kupujúci preberá aj riziko náhodného poškodenia alebo straty tovaru.

19. V prípade, že predávajúci nedodá tovar v dohodnutej lehote, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy. V takom prípade je predávajúci povinný vrátiť už uhradenú časť kúpnej ceny v súlade s týmito obchodnými podmienkami. Toto právo sa nevzťahuje na oneskorenia spôsobené prepravnou spoločnosťou alebo inými tretími stranami, ktoré predávajúci nemohol ovplyvniť.

VII. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

1. Kupujúci - spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru“), ak sú splnené všetky informačné povinnosti podľa podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru. Pri dodávke viacerých tovarov alebo pravidelných dodávkach sa lehota počíta od prevzatia poslednej zásielky. Odstúpenie musí byť doručené predávajúcemu v tejto lehote.

2. Odstúpenie sa vykoná písomným oznámením obsahujúcim identifikačné údaje tovaru, ktoré sa doručí spolu s tovarom na určenú adresu. Kupujúci je povinný uviesť číslo účtu pre vrátenie peňazí. Predávajúci môže navrhnúť osobný odber tovaru.

3. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na tieto prípady:

a) Služby a digitálny obsah - ak bola služba alebo dodanie digitálneho obsahu (nie na fyzickom nosiči) úplne poskytnuté so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie a predávajúci spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy písomne informoval o strate práva na odstúpenie.
b) Tovar a služby s cenou závislou od trhových výkyvov - ak je cena tovaru alebo služieb závislá od fluktuácií na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
c) Tovar na mieru - individuálne vyrobený tovar podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovar, ktorý nie je možné vrátiť z dôvodu svojich špecifických vlastností.
d) Rýchlo sa kaziaci tovar - potraviny a iný tovar podliehajúci rýchlej skaze alebo tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s inými produktmi.
e) Hygienicky citlivý tovar - výrobky v neporušenom hygienickom balení, ktorého integrita bola po dodaní narušená (napr. lieky, kozmetika).
f) Ostatné prípady - ďalšie výnimky uvedené v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

4. Kupujúci je povinný vrátiť tovar v pôvodnom, nepoškodenom balení, ak ho už prevzal. Ak kupujúci vráti tovar v poškodenom stave, čiastočne spotrebovaný, opotrebovaný, alebo ak chýbajú pôvodné identifikačné prvky (napr. štítky, nálepky a pod.), prípadne ak je stav tovaru odlišný od stavu pri dodaní, kupujúci súhlasí, že predávajúci má právo požadovať náhradu škody. Predávajúci je povinný preukázať výšku vzniknutej škody, ktorá následne môže byť strhnutá z čiastky zaplatenej kupujúcim za daný tovar.

5. Kupujúci je povinný doručiť oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy na emailovú adresu alebo korešpondenčnú adresu predávajúceho, uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu potvrdiť kupujúcemu prijatie tohto oznámenia.

6. Kupujúci, ktorý uplatnil právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný vrátiť tovar predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Náklady spojené s vrátením tovaru nesie kupujúci, a to aj v prípade, keď tovar nie je možné vrátiť štandardným poštovným spôsobom z dôvodu svojej povahy. Ak je kupujúci spotrebiteľom, zodpovedá predávajúcemu za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s tovarom nad rámec potrebného oboznámenia sa s jeho vlastnosťami, funkciou a spôsobom použitia.

7. V prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy je predávajúci povinný vrátiť všetky prijaté finančné prostriedky bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od dňa odstúpenia. Vrátenie sa uskutoční rovnakým platobným spôsobom, akým bola platba vykonaná, bez zníženia o dopravné náklady. Odchýlne od odseku 1 môže predávajúci vrátiť prostriedky iným spôsobom len s výslovným súhlasom kupujúceho a za predpokladu, že kupujúcemu nevzniknú v dôsledku takejto zmeny dodatočné náklady.

8. Kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu v nepoškodenom stave, bez známok opotrebovania a znečistenia. Tovar by mal byť vrátený v pôvodnom balení, pokiaľ to jeho povaha a stav umožňujú.

9. Kupujúci nesie zodpovednosť len za také zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo dôsledkom nakladania s tovarom nad rámec jeho vlastností a funkčnosti. Spotrebiteľ je zbavený zodpovednosti za zníženie hodnoty tovaru, ak predávajúci nesplnil svoju informačnú povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri vzdialených zmluvách, ktorá sa týka poučenia o práve odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku.

10. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy a vráti predávajúcemu tovar v používanom, poškodenom alebo neúplnom stave, je povinný nahradiť predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila cena tovaru podľa § 457 Občianskeho zákonníka, ako aj náklady spojené s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu podľa cenníka (po)záručného servisu. Celková výška náhrady nesmie presiahnuť rozdiel medzi pôvodnou kúpnou cenou tovaru a jeho hodnotou v čase odstúpenia od zmluvy.

11. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo jej časti v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, prerušenia výroby alebo dovozu tovaru výrobcom, dovozcom alebo dodávateľom, zmeny ceny u dodávateľa alebo chybne uvedenej ceny tovaru. V takom prípade je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho na emailovú adresu uvedenú v objednávke a vrátiť všetky prijaté finančné prostriedky vrátane nákladov na dopravu do 14 dní od odstúpenia. Vrátenie platby sa uskutoční rovnakým spôsobom, akým bola platba vykonaná, prípadne iným spôsobom určeným kupujúcim, ak mu tým nevzniknú dodatočné náklady.

VIII. REKLAMAČNÝ PORIADOK

1. Predávajúci ručí, že tovar je pri prevzatí kupujúcim bez vád, okrem prípadov, kedy ide o tovar s vadami, ktoré boli kupujúcemu vopred oznámené. Toto oznámenie je povinné, ak predávajúci o vadách vedel alebo mal za daných okolností vedieť. Predávajúci garantuje, že v čase prevzatia tovaru kupujúcim:

a) Tovar má vlastnosti dohodnuté medzi stranami. Pri nedostatku dohody má vlastnosti popísané predávajúcim alebo výrobcom, prípadne vlastnosti, ktoré kupujúci mohol očakávať vzhľadom na povahu tovaru a reklamu predávajúceho.
b) Tovar je vhodný na účel, na ktorý ho predávajúci odporúča alebo aký je pre daný druh tovaru obvyklý.
c) Tovar má kvalitu a spracovanie podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola kvalita takto určená.
d) Tovar má primerané množstvo alebo hmotnosť.
e) Tovar spĺňa všetky požiadavky platných právnych predpisov.

2. V prípade, že tovar má vady, má kupujúci právo požiadať o dodanie novej bezvadnej položky, pokiaľ to nie je neprimerané vzhľadom na povahu vady. Toto právo neplatí, ak išlo o tovar s vopred oznámenými vadami, o ktorých predávajúci vedel alebo mal vedieť. Ak sa vada týka len časti tovaru, kupujúci môže požadovať výmenu len tejto konkrétnej časti. Ak to nie je možné, má právo odstúpiť od celej zmluvy.

3. Ak sa vada objaví do troch dní od prevzatia tovaru, považuje sa za existujúcu už v čase dodania. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu pri spotrebnom tovare do 24 mesiacov od prevzatia. Tieto práva sa nevzťahujú na:
         a) Tovar predaný so zľavou kvôli vopred známej vade
         b) Opotrebovanie spôsobené bežným používaním
         c) Použitý tovar s opotrebovaním zodpovedajúcim jeho stavu pri prevzatí
         d) Prípady, kedy to vyplýva zo špecifickej povahy tovaru

4. V prípade zistenia vady má kupujúci možnosť reklamovať tovar u predávajúceho a požadovať nasledujúce riešenia:
         a) Odstrániteľná vada: Bezplatná oprava tovaru, alebo výmena za nový tovar
         b) Neodstrániteľná vada: Primeraná zľava s kúpnej ceny, alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy

5. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy ak:
        a) Tovar má neodstrániteľnú vadu, ktorá znemožňuje jeho riadne používanie,
        b) Vada sa opakovane vyskytuje aj po oprave,
        c) Tovar má viacero vád, ktoré bránia jeho správnemu používaniu.

6. Kupujúci má možnosť reklamovať tovar u predávajúceho v sídle firmy alebo na mieste podnikania. Pri podaní reklamácie je predávajúci povinný vydať kupujúcemu elektronické potvrdenie. Tento doklad musí obsahovať dátum podania reklamácie, popis reklamovanej vady a spôsob riešenia, ktorý kupujúci požaduje. Po vybavení reklamácie predávajúci poskytne kupujúcemu ďalšie písomné vyjadrenie, kde uvedie, ako bola reklamácia vybavená (či išlo o opravu, výmenu alebo iné riešenie), akú dobu trvala oprava (ak bola vykonaná), prípadne dôvody, ak bola reklamácia zamietnutá.

7. Pri uplatnení reklamácie je predávajúci (alebo jeho poverený zástupca) povinný spotrebiteľa jasne informovať o všetkých jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe spotrebiteľovho rozhodnutia, ktoré z týchto práv si zvolí, musí predávajúci bez zbytočného odkladu určiť spôsob vybavenia reklamácie. V bežných prípadoch sa spôsob riešenia určuje okamžite, v zložitejších situáciách najneskôr do 3 pracovných dní od podania reklamácie. Ak je potrebné podrobné technické posúdenie stavu tovaru, lehota sa predlžuje na maximálne 30 dní, pokiaľ sa obe strany nedohodnú na dlhšom termíne. Nedodržanie týchto lehôt sa považuje za podstatné porušenie zmluvných povinností.

8. Za začiatok reklamačného konania sa považuje okamih, keď kupujúci jasne vyjadrí svoju vôľu uplatniť práva z vadného plnenia voči predávajúcemu. Tento moment nastáva okamžite po doručení reklamácie predávajúcemu.

9. Lehoty na vybavenie reklamácie sa zastavujú v prípade, ak kupujúci neposkytol predávajúcemu všetky potrebné dokumenty a podklady pre posúdenie reklamácie. Lehota sa začne znova plynúť až doručením chýbajúcich podkladov predávajúcemu.

10. Predávajúci nezodpovedá za vady, o ktorých kupujúci vedel pred prevzatím tovaru, alebo za vady, ktoré vznikli následkom nesprávneho používania alebo opotrebovania spôsobeného kupujúcim.

11. Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy ani nepožaduje výmenu tovaru alebo jeho časti, má právo požadovať primeranú zľavu z ceny. Spotrebiteľ má toto právo aj v nasledovných prípadoch:
         a) ak nie je možné poskytnúť náhradný tovar
         b) ak oprava nie je možná
         c) ak predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase
         d) ak by oprava spôsobila kupujúcemu neprimerané ťažkosti

12. Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci nárok na úhradu primeraných nákladov spojených s reklamáciou. Tento nárok je možné uplatniť do 30 dní po skončení záručnej doby.

13. Zodpovednosť predávajúceho sa nevzťahuje:
         a) na bežné opotrebovanie z normálneho používania.
         b) Vady, pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny.
         c) Opotrebovanie použitého tovaru zodpovedajúce jeho stavu pri predaji
         d) vady vyplývajúce zo špecifickej povahy tovar

14. Kupujúci má právo zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie, ak je k dispozícii viac možností. V prípade, že na tovar sa vzťahuje záruka, spotrebiteľ môže uplatniť zodpovednosť za vadné plnenie počas celej záručnej doby.

15. Všetky práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka (§499 až 510, §596 až 600 a §619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov) a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (v znení neskorších predpisov).

16. Podrobnejšie podmienky reklamácie, ako aj ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady tovaru, sú upravené v samostatnom reklamačnom poriadku predávajúceho, ktorý tvorí nedeliteľnú súčasť týchto obchodných podmienok.

IX. DORUČOVANIE

1. Zmluvné strany (predávajúci a kupujúci) môžu vzájomne komunikovať písomne prostredníctvom elektronickej pošty. Táto forma doručovania je plnohodnotná a právne platná.

2. Kupujúci zasiela písomnú komunikáciu predávajúcemu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci zasiela kupujúcemu písomnú komunikáciu na emailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri registrácii v zákazníckom účte, alebo v objednávke.

X. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

1. Spotrebiteľ má možnosť podať sťažnosť predávajúcemu na e-mailovej adrese: info@zelenysvet.sk, ak nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo ak sa domnieva, že došlo k porušeniu jeho práv. Ak predávajúci neodpovie do 30 dní alebo odpoveď nebude uspokojivá, spotrebiteľ môže podať návrh na mimosúdne riešenie sporu. Kompetentným orgánom je subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z. Toto právo nenahrádza možnosť obrátiť sa na súd.

2. Spotrebiteľ môže využiť aj platformu Online Dispute Resolution (ODR) dostupnú na:
http://ec.europa.eu/consumers/odr. Táto možnosť je zriadená nariadením EÚ č. 524/2013. Platforma slúži na riešenie spotrebiteľských sporov vzniknutých z online obchodu.

3. Mimosúdne riešenie sporov je dostupné len pre:
         a) Spotrebiteľov - fyzické osoby, ktoré nekonali v rámci podnikania
         b) Spory zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku
         c) Spory nad 20 EUR
         d) Subjekt ARS môže požadovať správny poplatok do výšky 5 EUR vrátane DPH

XI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

1. Predávajúci pri spracúvaní osobných údajov dodržiava ustanovenia Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane osôb pri spracúvaní osobných údajov, ako aj ustanovenia zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.

2. Podrobné informácie o spôsobe zhromažďovania, spracúvania a ochrany osobných údajov zákazníkov sú komplexne upravené v zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné na webovej stránke predávajúceho.

XII. COOKIES

1. Predávajúci informuje zákazníka, že pri prevádzke e-shopu využíva súbory cookies, vrátane trvalých cookies, čím zákazník udeluje svoj súhlas. Cookies sú malé textové súbory, ktoré sa ukladajú do zariadenia návštevníka pri prehliadaní e-shopu a slúžia na zlepšenie užívateľskej príjemnosti a analýzu návštevnosti.

2. Súhlas s používaním cookies je možné udeliť prostredníctvom potvrdzovacieho tlačidla na úvodnej stránke e-shopu. Podrobné informácie o cookies sú k dispozícii priamo v mieste udelenia súhlasu. Ak návštevník nesúhlasí s používaním cookies, predávajúci nemôže zaručiť plnú funkčnosť všetkých častí e-shopu.

XIII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Tieto obchodné podmienky sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pre vzťahy, ktoré nie sú explicitne upravené týmito podmienkami, sa použijú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona o elektronickom obchode (č. 22/2004 Z.z.) a zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 102/2014 Z.z.). V prípade, že kúpna zmluva obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli na aplikácii slovenského práva.

2. Ak by sa niektoré ustanovenie týchto podmienok ukázalo ako neplatné alebo nevynútiteľné, takéto ustanovenie bude nahradené ustanovením, ktoré svojim obsahom a zmyslom čo najviac zodpovedá pôvodnému zámeru. Neplatnosť jednotlivého ustanovenia nemá vplyv na platnosť a účinnosť ostatných častí týchto obchodných podmienok.

3. V prípade otázok, ktoré nie sú explicitne upravené týmito obchodnými podmienkami, sa právny vzťah riadi doplňujúcimi podmienkami uverejnenými v e-shope. Postup uzatvárania kúpnej zmluvy, vrátane všetkých technických krokov, je jasne uvedený v rozhraní e-shopu.

4. Predávajúci vykonáva svoju činnosť na základe platného živnostenského oprávnenia, pričom jeho činnosť nevyžaduje špeciálne povolenie. Dozornú činnosť v oblasti živnostenského podnikania vykonáva príslušný živnostenský úrad. Ochrana osobných údajov je pod dohľadom Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Kontrolu dodržiavania technických noriem a bezpečnosti tovaru zabezpečuje Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), ktorá súčasne dohliada na dodržiavanie predpisov na ochranu spotrebiteľa. Okrem štátnych orgánov majú spotrebitelia možnosť obrátiť sa na záujmové združenia a iné subjekty na ochranu svojich práv.

5. Spotrebitelia majú právo obrátiť sa na orgán alternatívneho riešenia sporov, ktorý je kompetentný (hoci nezáväzne) posudzovať spory medzi spotrebiteľom a predávajúcim, bez ohľadu na to, či sa jedná o nákup prostredníctvom e-shopu alebo v kamennom obchode. Táto možnosť predstavuje mimoriadne riešenie pre rýchle a efektívne vyriešenie spotrebiteľských námietok.

6. Všetky obsahové a vizuálne prvky prezentované na webových stránkach predávajúceho, vrátane ale nie výlučne textového obsahu, grafického dizajnu, fotografii, videí, loga, ochranných známok a štruktúry webu, sú predmetom duševného vlastníctva a sú chránené príslušnými právnymi predpismi. Výhradné práva k týmto prvkom patria predávajúcemu. Akákoľvek forma reprodukcie, modifikácie, distribúcie alebo iného využívania obsahu webových stránok bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho je expresne zakázaná. V prípade porušenia tohto ustanovenia si predávajúci vyhradzuje právo uplatniť všetky právne prostriedky na ochranu svojich práv, najmä v súlade s autorským zákonom, občianskym zákonníkom a príslušnými ustanoveniami trestného zákona.

7. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené neoprávnenými zásahmi tretích strán alebo nesprávnym používaním e-shopu. Kupujúci je povinný používať internetový obchod len v súlade s jeho účelom a bez pokusov o narušenie jeho funkčnosti. Akékoľvek neoprávnené manipulácie so systémom, vrátane pokusov o prístup k softvéru alebo jeho modifikáciu, sú výslovne zakázané a môžu mať právne dôsledky. Toto ustanovenie chráni stabilitu a bezpečnosť elektronického obchodu pre všetkých používateľov.

8. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať znenie týchto obchodných podmienok. Tieto zmeny sa nevzťahujú na práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia.

9. Kúpna zmluva vrátane Obchodných podmienok je uložená a archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám. Kúpnu zmluvu vrátane Obchodných podmienok poskytne predávajúci kupujúcemu v elektronickej podobe zaslaním emailom.

10. V prípade otázky k Obchodným podmienkam a kúpnej zmluve poskytne predávajúci kupujúcemu bezodkladne všetky potrebné informácie.

11. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

Tieto Obchodné podmienky sú účinné dňom 01.05.2025